Min order

Hur lång tid tar det innan jag får bekräftelse på min beställning eller förfrågan?
Jag har beställt en bil - vad händer nu?
Jag har skickat en förfrågan på en bil - vad händer nu?
Jag har inte fått någon orderbekräftele
När levereras min bil?
Jag vill byta utlämningsställe
Jag vill ångra min beställning
Jag har frågor om min order - ska jag kontakta Suzuki eller den återförsäljare som jag ska hämta bilen hos?
Jag hittar inte svaret på min fråga.


 
Hur lång tid tar det innan jag får bekräftelse på min beställning eller förfrågan?

En automatisk bekräftelse skickas ut direkt till den e-post du angav i kassan. Har du inte fått något mail inom 10 minuter, kolla i din skräppost. Finns det inget meddelande där, vänligen maila oss på butik@suzuki.se så hjälper vi dig.

Jag har beställt en bil - vad händer nu?

Vi hör av oss för att bekräfta din beställning och se att du inte glömt något som du vill ha - t ex en dragkrok, vinterdäck eller den viktiga försäkringen.
Vi gör därefter en kreditupplysning om det gäller privatleasing eller avbetalning (billån) och återkommer därefter för att godkänna avtal. Vid kontantköp tas det fram ett köpeavtal och vid privatleasing eller billån får du ett finansieringsavtal för godkännande. Först när detta steg är avklarat är det dags för betalning enligt ditt godkända avtal.

Jag har skickat en förfrågan på en bil - vad händer nu?

Vår kundrådgivare kontaktar dig för att gå igenom din förfrågan och ger dig vidare rådgivning angående ditt val och hjälper dig vidare mot köp eller privatleasing om du så önskar.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

En automatisk bekräftelse skickas ut inom några minuter till den e-post du angav i kassan. Har du inte fått något mail, kolla i din skräppost. Finns det inget meddelande där, vänligen maila oss på butik@suzuki.se så hjälper vi dig.

När levereras min bil?

Just nu kan leveranstiderna skilja sig mellan olika modeller och varianter på dessa, en indikation på leveranstiden står på sidan där du väljer din bil. Efter att din beställning är genomförd kommer vi kunna ge dig ett preliminärt datum för leverans. Kontakta din kundrådgivare för att få ett mer exakt datum för just din order.

Jag vill byta utlämningsställe

Kontakta din kundrådgivare.

Jag vill ångra min beställning

Läs mer under "Retur och återbetalning" och "Leveransvillkor" för mer information och tillvägagångssätt. Kontakta din kundrådgivare för assistans.

Jag har frågor om min order - ska jag kontakta Suzuki eller den återförsäljare som jag ska hämta bilen hos?

Fram till att bilen är levererad så är det vi på Suzuki som hjälper dig. Maila oss på order@suzuki.se. Välkommen att höra av dig!

Jag hittar inte svaret på min fråga.

Kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att besvara din fråga.